Guide som fortæller dig hvordan du skriver det perfekte LinkedIn indlæg

Sådan skriver du det perfekte LinkedIn indlæg

Blogindlægget, som du er begyndt at læse på, er en konkret og lavpraktisk guide til, hvordan du kan skrive indlæg, der bliver set og skaber engagement i dit LinkedIn netværk fordi dine indlæg er relevante og værdifulde.

Der postes i tusindvis af indlæg på de sociale medier hver dag, og LinkedIn er ingen undtagelse.

Vi kan selvfølgelig ikke nå at læse alle indlæg, men mange af dem, der vises i min nyhedsstrøm, lægger jeg slet ikke mærke til. Det vil sige, at jeg stopper ikke op, ser ikke billedet, læser ikke teksten eller klikker ikke på linket.

Det skyldes, at alt for mange indlæg er kedelige, uengagerende, ligegyldige eller handler om salgsbudskaber. Det betyder, at mange indlæg simpelthen ikke fanger min opmærksomhed, og dermed får de selvsamme indlæg heller ikke likes eller kommentarer fra mig, hvilket ellers kunne have medvirket til at indlæggene ville blive spredt i mit netværk.

Nu er det jo ikke alle, der er tekstforfatter af profession, men ved at du gør dig umage, bliver modtagerorienteret, tænker engagement ind i dit indlæg, og samtidigt overholde nogle tommelfingerregler, er det muligt at lave gode LinkedIn indlæg, der bliver set, delt og kommenteret.

Jeg har selv lavet i hundredevis af indlæg på LinkedIn, og jeg har derfor fået en ret god fornemmelse for hvad der virker, og hvad der ikke virker. Disse erfaringer vil jeg meget gerne dele med dig således, at du kan få mere ud af dine indsatser med at skrive indlæg.

Det gælder uanset, om det er indlæg på din personlige LinkedIn profil eller på din LinkedIn virksomhedsside (også kendt som en virksomhedsprofil eller “Company Page”).

Inden jeg begynder at fortælle dig om hvordan du laver det perfekte LinkedIn indlæg, så må vi hellere får styr på hvad et indlæg er for en størrelse.

Et indlæg er typisk en opdatering på en given status i din professionelle hverdag eller en eller anden form for vidensdeling, inspiration eller mening, som du gerne vil dele med netværket på LinkedIn.

Det er som regel noget tidsaktuelt, og her og nu orienteret som eksempelvis:

  • Deling af et link til en LinkedIn artikel, hvor du giver dit perspektiv på artiklen og beder netværket om at komme med kommentarer til emnet
  • Du har taget et billede fra et seminar, hvor du bruger billedet som blikfang og supplerer med en tekst med en eller anden form for viden/læring som du tager med derfra
  • Du har brug for input til et givent emne og du så beder netværket om at komme med deres feedback
  • I søger en ny medarbejder, og du deler et link til en landingsside med jobopslaget eller du skriver en tekst, der fortæller hvad I søger og så vedhæfter du en appellerende PDF med informationer om jobbet

Karakteristika for et LinkedIn indlæg

FUNKTIONBESKRIVELSE
FormatTypisk tidsaktuelle emner
Formatet er bedst tilAt skabe synlighed med
Dialog/engagementSom regel nemt at få dialog/engagement
LevetidTypisk dage
VisningerOpnår som regel mange visninger (tusindvis)
Hvornår tæller en visning?Mobil: 300 millisekunder. Desktop: 1 sekund. Video: 3 sekunder
Maksimale antal tegnOp til 3.000 tegn inklusive mellemrum
Maksimalt antal billederOp til 9 billeder
Afspilning af videoJa med enten “native” video eller YouTube/Vimeo link
Mulighed for underteksterJa, som SRT-fil
Embedding af dokumenterJa (PDF, Word og PowerPoint)
Mulighed for afstemningerJa
Mulighed for hashtagsJa
Mulighed for taggingJa
Her finder du information om, hvad relevant og værdifuldt LinkedIn indhold er

Populært sagt gælder det om, at du skal skrive indlæg som dit netværk på LinkedIn vil elske at læse.

Du bliver modtagerorienteret når du eksempelvis:

  • deler ud af din viden med henblik på at ville inspirere mig.
  • hjælper mig med en løsning på et problem.
  • udfordrer mig på en god måde og hjælper mig til at blive bedre til et eller andet.
  • stiller mig spørgsmål eller beder mig om input til et bestemt emne.

Så du skal forsøge på at tænke mig og mine professionelle problemer, udfordringer og muligheder ind i dit indlæg, da det vil øge min interesse for at læse dit indlæg.

Derigennem kan der opstå relevans og værdi, og når du har gjort det et tilstrækkeligt stort antal gange, vil du også få opbygget tillid til din person og din faglighed.

Hvis du har en kommerciel intention bag det at skrive indlæg på LinkedIn, så bør du have i baghovedet er, at folk som udgangspunkt ikke er på LinkedIn (eller for den sags skyld andre sociale medier) for at blive solgt til. De er der for at være sociale. På LinkedIn er folk sociale i forhold til deres professionelle netværk.

Jeg vil derfor anbefale dig, at du ikke begynder at lave et indlæg med sælgende budskaber, fortæller om jeres nye X-5000 super produkt eller deler et download link til jeres flotte PDF-farvekatalog.

Det vil som regel blive opfattet negativt af dit netværk, og i værste fald ender du bare med at blive kendt som “Sælger Helge” på LinkedIn.

Hold dig i stedet til at lave indlæg med eksempelvis inspiration og vidensdeling, da det i høj grad passer til nogle af de væsentligst årsager til, hvorfor at folk er på LinkedIn.

Du er nødt til at tænkte overskriften på dit budskab ekstra godt igennem, altså den første linie i dit indlæg. Udover at du kan forstærke dit budskab med et godt billede, en video eller andet visuelt, så vil overskriften i høj grad være det, som afgør om dit indlæg når bredt ud eller bare drukner i mængden.

En god og enkel model at bruge i udarbejdelsen af en overskrift handler om at bygge overskriften op i tre dele: En start, en midte (handling) og en slutning. Overskrifter, der er skabt på basis af denne model, kunne eksempelvis være:

  • Sådan får du en god start på dit nye job med LinkedIn
  • 10 typiske social selling spørgsmål og svar
  • Hvad skal en anbefaling på LinkedIn indeholde?
  • 4 tips til øget synlighed på LinkedIn

Så tænk meget gerne i, hvad det er at du vil opnå hos modtageren:

  • Ønsker du at inspirere og begejstre?
  • Vil du starte en debat?
  • Vil du provokere lidt og skubbe til nogle holdninger?
  • Har du brug for at få input fra dit netværk til en given problemstilling?
  • Vil du skabe nysgerrighed?
  • Skal det være en humoristiske vinkel, der får skabt opmærksomhed omkring indlægget?

Uanset om det er det ene eller det andet, så tænk overskriften godt igennem, og lav eventuelt udkast til flere forskellige overskrifter.

Tal eventuelt med en kollega og hør hans eller hendes mening om de forskellige forslag til overskrift. Så ender du med at få den helt rigtige overskrift på det.

Dit budskab skal fange modtageren

Dernæst skal du sørge for at skrive resten af teksten på en måde, der fanger modtageren. Det vil sige, at det skal være interessant og relevant for din målgruppe. Derudover må det også godt have en kant, og kan du skrive det på en humoristisk måde, så gør det.

Hvis du henviser til personer eller firmaer i din tekst, kan du ”tagge” dem i teksten, så de får en notifikation om det.

Husk også at få checket din tekst for stavefejl, inden du poster.

Indsæt links for at få trafik på dit website

Du kan bruge links i indlæg til at få læserne gjort nysgerrige på noget, der er på dit website eller din blog. Det kan også være et andet eksternt website som eksempelvis en artikel på en avis eller en analyse, der understøtter dit budskab. Indsæt derfor gerne et link i din tekst, så dine læsere kan få mere information ved at følge linket.

Husk at tilføje hashtags

Brug også gerne hashtags i dine indlæg og artikler på LinkedIn

Det er en rigtig god idé at tilføje de såkaldte hashtags til sidst i din tekst.

Hashtags, som du også kan kalde for en slags søgeord eller emneord, kan hjælpe med at drive mere trafik til dit indlæg fordi at andre på LinkedIn følger eller kan søge på bestemte hashtags.

Jeg vil anbefale at du maksimalt bruger tre hashtags og at du udvælger hashtags som er branchespecifikke eller nøgleord som relaterer sig til din tekst. Når jeg eksempelvis skriver om social selling og LinkedIn kunne mine tre hashtags være #linkedin #socialselling #købsproces.

Husk at bruge havelågetegnet “#” foran selve hashtagordet som altid skrives med små bogstaver. Eksempler: #inspiration #guide #salgsproces #forandringsledelse

Jeg vil også anbefale at du ikke laver hashtag med dit virksomhedsnavn eller produktnavne da det virker sælgende. Brug i stedet de tre hashtags på at ramme nogle emneord, som så mange som muligt vil interessere sig for.

Hashtag
Følgere
Kategori
#2fa
356
Teknologi
#aalborg
178
Geografi
#aarhus
375
Geografi
#abonnement
129
Salg/markedsføring
#affald
49
Miljø/bæredygtighed
#ai
631.027
Teknologi
#aktier
1.040
Finans/økonomi
#algoritme
1.696
Teknologi
#apv
101
HR og job
#arbejdsglæde
349
HR og job
#arbejdsmarked
39
HR og job
#arbejdsmiljø
604
HR og job
#arbejdstid
334
HR og job
#arkitektur
8.699
Byggeri/arkitektur
#autisme
8.264
Sundhed
#automatisering
361
Diverse
#beskatning
630
Finans/økonomi
#beskæftigelse
84
HR og job
#bestyrelse
480
Ledelse
#bilbranchen
46
Transport
#biler
1.874
Transport
#branding
17.813.417
Salg/markedsføring
#byggebranchen
154
Byggeri/arkitektur
#byggeri
6.641
Byggeri/arkitektur
#byplanlægning
946
Byggeri/arkitektur
#byrum
11
Byggeri/arkitektur
#byudvikling
120
Byggeri/arkitektur
#bæredygtig
162
Miljø/bæredygtighed
#bæredygtighed
1.067
Ledelse
#bæredygtigledelse
124
Ledelse
#bæredygtigtarbejdsliv
75
Ledelse
#cirkulærøkonomi
326
Miljø/bæredygtighed
#co2
5.191
Miljø/bæredygtighed
#community
136.247
Diverse
#content
62.538
Salg/markedsføring
#contentcreation
8.525
Salg/markedsføring
#contentmarketing
656.608
Salg/markedsføring
#copenhagen
1.533
Geografi
#covid19dk
182
Sundhed
#csr
22.126
Ledelse
#danmark
185
Geografi
#dansk
40
Teknologi
#danskbyggeri
38
Byggeri/arkitektur
#danskdesign
58
Design
#danskelinkedintips
325
Sociale medier
#danskerhverv
100
Erhverv/handel
#danskindustri
62
Erhverv/handel
#databeskyttelse
26
Teknologi
#debat
120
Diverse
#deleøkonomi
78
Miljø/bæredygtighed
#denmark
5.122
Geografi
#detailhandel
14.351
Erhverv/handel
#detvarsålidt
1.916
Diverse
#detviersammenom
128
Diverse
#digital
336.172
Diverse
#digitalisering
11.514
Ledelse
#digitalmarkedsføring
9.366
Salg/markedsføring
#dkbiz
539
Erhverv/handel
#dkbyg
113
Byggeri/arkitektur
#dkcivil
31
Diverse
#dkenergi
144
Energi
#dkfinans
51
Finans/økonomi
#dkfood
114
Erhverv/handel
#dkgreen
921
Miljø/bæredygtighed
#dkjob
271
HR og job
#dkledelse
88
Ledelse
#dklifescience
55
Life Science
#dkpol
1.649
Politik
#dksocial
314
Diverse
#dkstartup
40
Iværksætteri
#dktech
65
Teknologi
#dkturisme
284
Erhverv/handel
#droner
24
Teknologi
#edtech
86.774
Uddannelse/forskning
#effektiv
49
Diverse
#effektivisering
42
Diverse
#effektivitet
71
Diverse
#egenkapital
131
Finans/økonomi
#ehandel
4.817
Erhverv/handel
#ekspert
31
Diverse
#eksport
163
Erhverv/handel
#elbil
185
Transport
#elbiler
55
Transport
#elevplads
25
HR og job
#energi
27.816
Diverse
#entreprenør
88
Erhverv/handel
#erhverv
72
Erhverv/handel
#erhvervsuddannelse
42
Uddannelse/forskning
#esg
54.457
Ledelse
#facilitering
110
Diverse
#faglighed
15
Diverse
#finansiering
61
Finans/økonomi
#forandring
46
Diverse
#forandringsledelse
236
Ledelse
#forbrugeradfærd
777
Salg/markedsføring
#forebyggelse
158
Sundhed
#foredrag
171
Diverse
#foredragsholder
40
Diverse
#forretning
3.182
Erhverv/handel
#forretningsindsigt
427
Ledelse
#forretningsudvikling
176
Ledelse
#forskning
10.175
Uddannelse/forskning
#freelance
69.077
HR og job
#freelancedesigner
3.402
HR og job
#fremtidensarbejdsmarked
40
Uddannelse/forskning
#frivillig
87
Diverse
#frivillighed
114
Diverse
#fællesskab
89
Diverse
#fødevarer
47
Landbrug/fødevarer
#følelsesmæssigintelligens
3.995
Ledelse
#gdpr
33.214
Teknologi
#genanvendelse
71
Miljø/bæredygtighed
#genbrug
90
Miljø/bæredygtighed
#globalhandel
396
Finans/økonomi
#globalisering
695
Erhverv/handel
#godstil
7
Diverse
#grafik
477
Grafik
#grafiker
111
Grafik
#grafiskdesign
7.839
Salg/markedsføring
#grønland
41
Geografi
#grønnetage
6
Miljø/bæredygtighed
#grønomstilling
438
Miljø/bæredygtighed
#handel
16.468
Erhverv/handel
#hashtag
1.523
Sociale medier
#hygge
300
Diverse
#illustration
78.571
Grafik
#indeklima
162
Miljø/bæredygtighed
#informationssikkerhed
618
Teknologi
#inkasso
107
Erhverv/handel
#inspiration
1.150.775
Diverse
#interim
8.426
HR og job
#internationalisering
103
Erhverv/handel
#internkommunikation
107
Ledelse
#itsikkerhed
90
Teknologi
#iværksætter
272
Iværksætteri
#iværksætteri
443
Iværksætteri
#jobcenter
231
HR og job
#jobdk
490
HR og job
#jobmulighed
78
HR og job
#jobopslag
21.955
HR og job
#jobsøgende
370
HR og job
#jobsøgning
1.309
HR og job
#jobsøgningsglæde
356
HR og job
#jobåbning
54
HR og job
#journalistik
1.737
Medier
#kandidatportalen
55
HR og job
#kapital
72
Finans/økonomi
#karriere
8.290
HR og job
#karriererådgivning
72
HR og job
#klima
839
Miljø/bæredygtighed
#klimasikring
24
Miljø/bæredygtighed
#klimatilpasning
124
Miljø/bæredygtighed
#kommune
102
Stat og kommune
#kommuner
86
Stat og kommune
#kommunikation
13.179
PR/kommunikation
#kompetencer
48
Uddannelse/forskning
#konsulent
83
Rådgivning
#konsulenter
3.259
Rådgivning
#konverteringsoptimering
93
Sociale medier
#korrektur
23
Diverse
#kunderejse
23
Salg/markedsføring
#kunderejsen
14
Salg/markedsføring
#kundetyper
13
Salg/markedsføring
#kunstigintelligens
8.760
Teknologi
#kvalitet
191
Diverse
#københavn
92
Geografi
#købscenter
3
Salg/markedsføring
#købsproces
7
Salg/markedsføring
#ladmighjælpedig
728
Diverse
#landbrug
90
Landbrug/fødevarer
#leadgenerering
25
Salg/markedsføring
#leasing
7.402
Finans/økonomi
#ledelse
26.212
Ledelse
#ledelsesrådgivning
9.342
Rådgivning
#lederskab
88
Ledelse
#ledig
142
HR og job
#ledigestillinger
1.474
HR og job
#ledigstilling
2.599
HR og job
#ledigtjob
31
HR og job
#lillevirksomhed
631
Erhverv/handel
#linkedin
1.440.690
Sociale medier
#linkedingrupper
62
Sociale medier
#linkedinprofil
50
Sociale medier
#linkedintip
1.207
Sociale medier
#linkedintips
25.006
Sociale medier
#livslanglæring
62
Uddannelse/forskning
#lovgivning
1.844
Diverse
#læring
152
Uddannelse/forskning
#madspild
87
Miljø/bæredygtighed
#mantra
548
Diverse
#marine
39.963
Salg/Diverse
#markedsføring
5.423
Salg/markedsføring
#marketingbudget
114
Salg/markedsføring
#medarbejderudvikling
20
HR og job
#medicinskudstyr
18
Sundhed
#miljø
179
Miljø/bæredygtighed
#modcorona
86
Diverse
#motivation
15.603.460
Diverse
#natur
374
Miljø/bæredygtighed
#netværk
541
Erhverv/handel
#netværkskvalitet
2
Diverse
#nyeudfordringer
138
HR og job
#nyhedsbrev
105
Salg/markedsføring
#nyhedsbreve
124
Salg/markedsføring
#nykollega
35
HR og job
#nytjob
1.886
HR og job
#odense
183
Geografi
#onlinehandel
2.810
Erhverv/handel
#optimering
40
Ledelse
#organisationsudvikling
59
Ledelse
#outplacement
6.063
HR og job
#oversættelse
23
Diverse
#pension
3.365
Diverse
#personale
316
HR og job
#personligbranding
123
Diverse
#podcast
72.451
Salg/markedsføring
#politik
554
Politik
#powerjobsøgerne
1.076
HR og job
#praktik
226
HR og job
#praktikplads
22
HR og job
#projektledelse
381
Ledelse
#psykologisktryghed
184
Ledelse
#reklame
43
Salg/markedsføring
#rekruttering
2.405
HR og job
#relation
493
Diverse
#relationer
125
Diverse
#relationsudvikling
9
Diverse
#rengøring
58
Diverse
#reputationmanagement
7.267
PR/kommunikation
#robot
17.828
Teknologi
#robotter
474
Teknologi
#salg
7.817
Salg/markedsføring
#salgstekst
470
Salg/markedsføring
#salgstræning
39
Salg/markedsføring
#samarbejde
3.279
Ledelse
#samfundssind
27
Diverse
#samskabelse
104
Ledelse
#selvstændig
142
Erhverv/handel
#selvudvikling
27
Diverse
#seo
147.101
Salg/markedsføring
#skolechat
159
Uddannelse/forskning
#skov
61
Miljø/bæredygtighed
#smdk
34
Sociale medier
#smv
237
Erhverv/handel
#socialemedier
3.579
Sociale medier
#socialfriday
59
Begivenheder
#socialselling
42.531
Sociale medier
#socialtansvar
385
Ledelse
#socialtentreprenørskab
661
Iværksætteri
#sparring
78
Rådgivning
#statistik
164
Diverse
#strategi
56.789
Ledelse
#strategisknetworking
18
Diverse
#sundhed
956
Sundhed
#sundpol
542
Sundhed
#taktik
21
Ledelse
#teknologi
39.427
Teknologi
#tekstforfatning
720
Salg/markedsføring
#tekstforfatter
142
Salg/markedsføring
#tips
18.189
Diverse
#tipsogtricks
22
Diverse
#troværdighed
5
Diverse
#turisme
131
Turisme
#turnaround
2.296
Ledelse
#udbud
98
Erhverv/handel
#uddannelse
941
Uddannelse/forskning
#udvikling
301
Ledelse
#undervisning
4.486
Uddannelse/forskning
#valuta
1.456
Finans/økonomi
#vejledning
52
Diverse
#verdensmål
308
Miljø/bæredygtighed
#verdensmålene
76
Miljø/bæredygtighed
#viansætter
1.643
HR og job
#vidensdeling
79
Diverse
#video
63.357
Salg/markedsføring
#virksomhedsopstart
1.972
Iværksætteri
#virksomhedsside
6
Sociale medier
#visitdenmark
74
Turisme
#vækst
72
Finans/økonomi
#økologi
76
Miljø/bæredygtighed
#økonomi
4.346
Finans/økonomi

Brug ”white spacing” i dine tekster

Sørg for at bruge white spacing i dine tekster på LinkedIn for at øge læsbarheden

Jeg vil også anbefale at du bruger det som hedder “white spacing” i dine tekster.

I bund og grund går det i al sin enkelthed ud på at bryde følgeteksten gennem brugen af hyppige dobbelt linjeskift, hvilket giver ekstra luft mellem linjerne.

Den flittige brug af ekstra linjeskift gør for øvrigt også, at dine læsere forstår op til 20 procent mere af det, du fortæller. Det har forskere på Wichita State University påvist i forbindelse med et studie.

Så bryd dit budskab op i korte og mere telegramagtige sætninger i stedet for at skrive en lang tekst ud i en køre. Det gør at øjet nemmere fanger teksten, og det øger læsbarheden og forståelsen af dit budskab.

Når du vil i gang med at skrive et indlæg, skal du bare klikke i midten af feltet, hvor der står “Start et indlæg” som du finder i toppen af din LinkedIn nyhedsstrøm.

Sådan starter du et indlæg på LinkedIn

Du har som nævnt 3.000 bogstaver og tegn at gøre godt med, og du kan vedhæfte både billeder, video, dokumenter eller links til eksempelvis en landing page på dit website eller et blogindlæg på et nyhedssite.

Du skal være opmærksom på, at hvis du vil have et billede med eller for den sags skyld flere billeder, skal du vedhæfte det, før du begynder at kopiere et weblink over i tekstfeltet. Ellers vil det være billedet i weblinket, der bliver fremhævet.

Tænk over hvornår du poster dit indlæg

Blogindlæg og guide om, hvornår det er bedste at poste på LinkedIn

Når du er færdig med at skrive dit indlæg og har testet det af i din LinkedIn sandkasse, skal du tænke over, hvornår på ugen og dagen, at du vil publicere indlægget.

Helt generelt er det min erfaring, at det er bedst at poste om fra morgenstunden af på tirsdage, onsdage eller torsdage, men der findes selvfølgelig også andre tidspunkter på ugen, hvor du kan publicere indhold.

Du kan læse mere om dette emne i guiden “Hvornår er det bedste tidspunkt at poste på LinkedIn?”, som min kollega Leif Carlsen har skrevet.

Vi anbefaler at du altid bruger billeder, video eller dokumenter som visuel stopeffekt i dine indlæg for at få din målgruppe til at stoppe op ved lige netop dit indlæg.

Facebook lavede på et tidspunkt en undersøgelse, der viser at den moderne social media bruger hver dag scroller hvad der svarer til cirka 90 meter på de sociale medier eller det samme som højden på frihedsgudinden.

Det gælder derfor om at fange dit netværks opmærksomhed, når de scroller løs. For hvert indlæg får kun få millisekunders opmærksomhed. Her er billeder og video bare den mest effektive måde at få folk til at stoppe op, og bruge lidt længere tid på dit opslag fremfor rene tekstopslag, der hurtigt bliver scrollet forbi og overset.

Visualisering af resultat fra afstemning om, hvordan du bedst kan fange dit LinkedIn netværks opmærksomhed gennem opslag

Du kan bruge mange forskellige former for billeder, og de må gerne være med mennesker, med markante farver, store bogstaver og tal. Det kan også en gang imellem være med meget små bogstaver og tal eller lidt mørkt og sløret, så du kan få dine læsere til at klikke på billedet for at se hvad der står eller hvem der er på.

Derfor er det en god idé, hvis du får din egen LinkedIn sandkasse

Du kan med fordel oprette en såkaldt LinkedIn sandkasse, som egentlig bare er en lukket gruppe, hvor du kan “lege” og eksperimentere, og poste indlæg uden at dit netværk eller andre på LinkedIn kan se med.

På den måde kan du se, hvordan indlæggene tager sig ud indholdsmæssigt og visuelt i nyhedsstrømmen, og få eventuelt også feedback fra kollegerne eller andre du inviterer til at være med i sandkassen.

Når du så har fået rettet eventuelle stavefejl, så skærpet overskriften og måske også “tunet” på teksten, kan du kopiere den færdige tekst fra sandkassen, og publicere den på din personlig profil eller en virksomhedsside.

Konklusion i.f.m. dette blogindlæg

Idéen med at eksperimentere handler om, at du på den måde kan finde frem til, hvilke formater, der passer til de budskaber, som du ønsker at kommunikere til dit netværk på LinkedIn.

I nogle sammenhænge er det bedst “bare” at kommunikere et billede eller stykke grafik sammen med din tekst. I andre sammenhænge kan det være, at du skal uploade flere billeder for at lave en visuel historiefortælling ud af dit indlæg. Endelig kan det også være, at du skal forsøge dig med video eller lave en PDF-guide.

Kun ved at eksperimentere lidt, kan du finde ud af, hvad der virker bedst i forhold til dine budskaber og dit netværk.

Heldigvis er der masser af muligheder, og ved at bruge din fantasi lidt, kan der skabes nærmest et utal af kombinationer, hvilket også vil gøre, at det bliver lidt mere varieret og spændende for dit netværk at følge dine indlæg.

Så held og lykke med få eksperimenteret med de forskellige formater, og selvfølgelig også med at få skrevet masser af gode, relevante og værdifulde indlæg på LinkedIn 😊

De venligste hilsner

Eva Sachse signatur i.f.m. blogindlæg

Comments (2)

  • Michael Bülow Reply

    Interesant læsning, jeg har fornyeligt lavet et oplæg, men hsr ikke selv kunne finde det, og der er KUN 3 liks på nuværende, jecg har genopslået det 5 gane min, men ser ikke ud til at have haft nogen effekt.
    Det er et oplæg i mit navn, vil nu prøve på firna navnet

    13. januar 2024 at 14:09
    • Eva Sachse Reply

      Hej Michael.

      Mange tak for dit spørgsmål.

      Dit indlæg får meget lidt engagement fordi det er et salgsopslag og folk er ikke på LinkedIn for at blive solgt. Derfor scroller de bare forbi dit indlæg.

      Det med at genopslå et indlæg virker ikke på LinkedIn, eller i hvert fald i begrænset omfang, så du skal aldrig genopslå et indlæg. Det er bedre at du poster et fra bunden af – typisk en gang om ugen eller et par gange om måneden.

      Hvis du vil læse mere om funktionen “Slå op igen” så er du velkommen til at læse min seneste artikel på LinkedIn: https://www.linkedin.com/posts/evasachse_danskelinkedintips-engagement-inspiration-activity-7153285539259916288-b-CC?utm_source=share&utm_medium=member_desktop

      Fremadrettet bør du lave indlæg, der inspirerer dit netværk og brug gerne skabelonen i dette indlæg til at bygge dit indlæg op😊

      Jeg håber det giver mening og svarede på dit spørgsmål.

      De venligste hilsner

      Eva

      18. januar 2024 at 12:29

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *